2017/08/04، 10:40 AM
نکاتی مهم در دکور فروشگاه که فروش شما را چند برابر خواهد کرد.
با توجه به تغییر رفتار مشتریان در سالهای گذشته، دیگر دکوراسیون داخلی فروشگاه تنها یک المان زیایی نیست، بلکه با ارتباط مستقیم با میزان فروش شما دارد. در این یادداشت نکات مهمی را در رابطه با دکور فروشگاه شما یاد می دهیم که با به کارگیری آنها از افزایش فروش خود شگفت زده خواهید شد.
انگلیسی زبان ها ظرب المثلی دارند که میگوید « شیطان در جزییات است»، جزییاتی که بسیاری از فروشندگان و صاحبان برند به آن توجه ی ندارند اما می تواند در نحوه رفتار مشتری بسیار تاثیرگذار باشد.
دکور فروشگاه شما در قدم اول باید بتواند مشتریان را به ورود به فروشگاه شما ترغیب کند، پس از آن مشتری را به بررسی محصولات بیشتر ترغیب نماید و با چیدمان هوشمندانه مشتری را در مسیرش از ورود به سمت صندوق فروشگاه به خرید بیشتر ترغیب نماید.
منطقه سبز
منطقه سبز به محدوده ی ۵ متری ورودی فروشگاه شما گفته میشود، جایی که مشتری شما از مشتری خارجی به یک عضو از فروشگاه شما تبدیل می شود. جایی که اولین برداشت و قضاوت را در مورد فروشگاه شما در ذهن مشتری شکل میگیرد، توجه مشتری در این هنگام معطوف به قیمت ها، نورپردازی، فیکسچر ها، رنگ ها و … هاست و در ۹۹٪ مواقع به محصولات و یا پوستر های شما در آن منطقه توجهی نمی کند.
راست، راست، راست
یک اصل اثبات شده در رفتارشناسی مشتریان این است که اکثر مشتریان پس از ورود به فروشگاه به صورت ناخوداگاه به سمت راست گردش می کنند. در نتیجه اولین دیواری که ایشان می بینند یکی از مهمترین مراکز خودنمایی چیدمان شما محسوب میشود، به این دیوار در اصطلاح دیوار قدرت نیز گفته می شود. سعی کنید بهترین محصولات خود را در این قسمت قرار دهید.
مسیر مخفی
اگرچه نحوه ی بکارگیری این متد با توجه به متراژ فروشگاه شما متغیر است اما پس از دانستن نحوه ی چرخش مشتریان به سمت راست، اینک نوبت این است که با استفاده از المان های تاثیرگذار مشتری را به طی مسیری دعوت کنید که ایشان را در معرض مشاهده ی تمامی محصولات شما قرار دهد، بدین ترنتیب شما شانس خرید مشتری را به مراتب افزایش داده اید.منبع : دکوراسیون داخلی مغازه کوچک
سرعت را کاهش دهید
با توجه به تمام انرژی و زمانی که شما صرف نحوه ی چیدمان محصولات خود نموده اید، بسیار حیف است که مشتریان با سرعت از کنار آنها گذر کنند و توجهی به آنها نداشته باشند، مشتریان نیز همانند ماشین ها به سرعت گیر احتیاج دارند، شما می توانید با استفاده از المان های بصری متفاوت و متنوع سرعت گیر هایی برای مشتریانتان قرار دهید، که ایشان را بیشتر در مسیر فروشگاه شما قرار دهد و در نتیجه شانس خرید ایشان را افزایش دهد.
راحتی مشتری را فراموش نکنید
تحقیقات نشان داده که اگر مشتری احساس راحتی و آرامش نکند، به سرعت فروشگاه شما را ترک می کند، یکی از بارز ترین این ناراحتی ها امکان شانه به شانه شدن مشتریان به دلیل کمبود فضا مابین فیکسچرهای محصولات شما می باشد. فضا را به گونه ای مهندسی کنید که هرچه بیشتر از امکان بروز این اتفاق پرهیز نمایید.
یکی دیگر از امکاناتی که شما می بایست برای فروشگاهتان فراهم آورید، امکان نشستن و استراحت برای مشتریان و مهمتر از آن، همراهان ایشان است. همراهانی که اگر شما به فکر راحتیشان نبوده باشید می توانند به کم حوصلگی مشتری شما را وادار به ترک فروشگاهتان کنند
با توجه به تغییر رفتار مشتریان در سالهای گذشته، دیگر دکوراسیون داخلی فروشگاه تنها یک المان زیایی نیست، بلکه با ارتباط مستقیم با میزان فروش شما دارد. در این یادداشت نکات مهمی را در رابطه با دکور فروشگاه شما یاد می دهیم که با به کارگیری آنها از افزایش فروش خود شگفت زده خواهید شد.
انگلیسی زبان ها ظرب المثلی دارند که میگوید « شیطان در جزییات است»، جزییاتی که بسیاری از فروشندگان و صاحبان برند به آن توجه ی ندارند اما می تواند در نحوه رفتار مشتری بسیار تاثیرگذار باشد.
دکور فروشگاه شما در قدم اول باید بتواند مشتریان را به ورود به فروشگاه شما ترغیب کند، پس از آن مشتری را به بررسی محصولات بیشتر ترغیب نماید و با چیدمان هوشمندانه مشتری را در مسیرش از ورود به سمت صندوق فروشگاه به خرید بیشتر ترغیب نماید.
منطقه سبز
منطقه سبز به محدوده ی ۵ متری ورودی فروشگاه شما گفته میشود، جایی که مشتری شما از مشتری خارجی به یک عضو از فروشگاه شما تبدیل می شود. جایی که اولین برداشت و قضاوت را در مورد فروشگاه شما در ذهن مشتری شکل میگیرد، توجه مشتری در این هنگام معطوف به قیمت ها، نورپردازی، فیکسچر ها، رنگ ها و … هاست و در ۹۹٪ مواقع به محصولات و یا پوستر های شما در آن منطقه توجهی نمی کند.
راست، راست، راست
یک اصل اثبات شده در رفتارشناسی مشتریان این است که اکثر مشتریان پس از ورود به فروشگاه به صورت ناخوداگاه به سمت راست گردش می کنند. در نتیجه اولین دیواری که ایشان می بینند یکی از مهمترین مراکز خودنمایی چیدمان شما محسوب میشود، به این دیوار در اصطلاح دیوار قدرت نیز گفته می شود. سعی کنید بهترین محصولات خود را در این قسمت قرار دهید.
مسیر مخفی
اگرچه نحوه ی بکارگیری این متد با توجه به متراژ فروشگاه شما متغیر است اما پس از دانستن نحوه ی چرخش مشتریان به سمت راست، اینک نوبت این است که با استفاده از المان های تاثیرگذار مشتری را به طی مسیری دعوت کنید که ایشان را در معرض مشاهده ی تمامی محصولات شما قرار دهد، بدین ترنتیب شما شانس خرید مشتری را به مراتب افزایش داده اید.منبع : دکوراسیون داخلی مغازه کوچک
سرعت را کاهش دهید
با توجه به تمام انرژی و زمانی که شما صرف نحوه ی چیدمان محصولات خود نموده اید، بسیار حیف است که مشتریان با سرعت از کنار آنها گذر کنند و توجهی به آنها نداشته باشند، مشتریان نیز همانند ماشین ها به سرعت گیر احتیاج دارند، شما می توانید با استفاده از المان های بصری متفاوت و متنوع سرعت گیر هایی برای مشتریانتان قرار دهید، که ایشان را بیشتر در مسیر فروشگاه شما قرار دهد و در نتیجه شانس خرید ایشان را افزایش دهد.
راحتی مشتری را فراموش نکنید
تحقیقات نشان داده که اگر مشتری احساس راحتی و آرامش نکند، به سرعت فروشگاه شما را ترک می کند، یکی از بارز ترین این ناراحتی ها امکان شانه به شانه شدن مشتریان به دلیل کمبود فضا مابین فیکسچرهای محصولات شما می باشد. فضا را به گونه ای مهندسی کنید که هرچه بیشتر از امکان بروز این اتفاق پرهیز نمایید.
یکی دیگر از امکاناتی که شما می بایست برای فروشگاهتان فراهم آورید، امکان نشستن و استراحت برای مشتریان و مهمتر از آن، همراهان ایشان است. همراهانی که اگر شما به فکر راحتیشان نبوده باشید می توانند به کم حوصلگی مشتری شما را وادار به ترک فروشگاهتان کنند