امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
متروکه هایی که به فراموشی سپرده نمی شوند (بخش اول)
#1
دنیای عجیبی است. گاهی یک یک چند عامل ساده دست به دست هم می دهند و یک عنصر طبیعی، یک مکان قدیمی و حتی یک خانه مسکونی را چنان اسرارآمیز و عجیب و غریب می کنند که فکرش را هم نمی توان کرد. دلایل جغرافیایی، شایعات، گاهی بدفهمی ها، گاهی تصورات و تخیلات و گاهی هم البته عواملی ماوراء طبیعی ممکن است منطقه ای را در جهان به انزوا بکشاند. هر چند که این انزوا خود می تواند دلیلی بر ولع مردمان بر برداشتن پرده از راز و رمز ماجرا شده و چه بسا همین امر باعث هجوم افکار عمومی و حتی هجوم گردشگران خواهد شد. در این مطلب قصد داریم تعدادی از این مکان های متروک را به شما معرفی نماییم. این مطلب برگرفته از سایت تور بالی است .
جزیره هاشیما – ژاپن
جزیره متروک هاشیما ( Hashima Island ) معروف به جزیره ارواح، در ۱۵ کیلومتری ناگازاکی کشور ژاپن قرار دارد. تنها چیزی که در این جزیره دیده می شود، ساختمان های بتنی فرو ریخته است. دلیل پیدایش این جزیره، استخراج معدن ذغال سنگ بوده است. گروه میتسوبیشی در سال ۱۸۹۰ به دلیل استخراج ذغال سنگ، این جزیره را مورد توجه قرار داد. آنها اولین ساختمان های بزرگی که تاکنون در کشور وجود داشته است را در این جزیره بنا کردند. در آن زمان هزاران کارگر استخراج معدن در این ساختمان زندگی می کردند. اما در سال ۱۹۶۰ که نفت خام جایگزین ذغال سنگ شد، گروه میتسوبیشی مجبور شد کل پروژه را تعطیل کند و استخراج معدن در سال ۱۹۷۴ تعطیل شد. این مساله باعث شد ساکنان این جزیره به جای دیگری نقل مکان کنند. این جزیره در مدت ۳۵ سال به یک جزیره متروکه تبدیل شد تا اینکه در سال ۲۰۰۹ دولت ژاپن رفت و آمد به این جزیره را که جزیره ارواح نام گرفته بود را بازگشایی کرد.
ایستگاه مرکزی میشیگان، دیتروید – ایالات متحده امریکا
ساخت ایستگاه مرکزی میشیگان ( Michigan Central Station ) به اوایل دهه ۱۹۰۰ میلادی بازمی گردد. در حالی که تعداد کارخانه های شهر دیتروید رو به افزایش بود و افراد زیادی در طول روز در شهر تردد می کردند، در سال ۱۹۱۰ به منظور خدمات رسانی هر چه بهتر در زمینه حمل و نقل، ساخت یک ایستگاه قطار در دیتروید آغاز شد و در سال ۱۹۱۳ ایستگاه مرکزی میشیگان با ابهت و عظمتی چشمگیر فعالیتش را آغاز نمود. در ساخت ایایستگاه از بهترین متریال ها من جمله سنگ مرمر ، برنز و …استفاده شد. اما چیزی نگذشت که با رشد صنعت حمل و نقل، فراگیر شدن پرواز، ساخته شدن اتوبان ها و راحت شدن استفاده از اتومبیل، تعداد مسافران این ایستگاه روز به روز کاهش یافت تا این که ۵ ژانویه سال ۱۹۸۸ ، قطار شماره ۳۵۳ آخرین قطاری بود که از این ایستگاه گذر کرد. و این شروعی بود برای متروک شدن این ایستگاه زیبا. تنها چیزی که امروز در این ایستگاه می توان مشاهده کرد جدال میان فنا و ادامه زندگی است. هنوز تصمیم روشنی برای آیند‌ه‌ این ایستگاه گرفته نشده است و نبرد بین تخریب و بازسازی آن همچنان ادامه دارد.
پاسخ
roseتشکر شده توسط:


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان