امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
وظیفه رله دوبل
#1
وظیفه رله دوبل:
یک کلید قابل کنترل است که می توان ان را در شرایط مختلف در مدار الکتریکی به کار گرفت . رله دوبل متشکل از دوعدد رله به نام های رله ی اصلی و رله ی پمپ بنزین یا رله ی دوم میباشد .که وظیفه ی تغذیه جریان الکتریکی به سیتم انژکتوری را در شرایط کارکرد موتور همانند وضعیت سوئیچ بسته ، سوئیچ باز خودرو خاموش و سوئیچ باز خودرو روشن را برعهده دارد . این مطلب برگرفته از سایت آموزش تعمیرات ایسیو است .
رله دوبل دارای یک کانکتور ۱۵ پایه است و دارای ۳ مرحله ی عملکردی که عبارتند از :
۱-حالت سوئیچ بسته در این حالت یک ولتاژ ۱۲V از پایه ی ۱۰ رله دوبل برای نگهداری اطلاعات موجود در حافظه ی دائم ECU به ECU ارسال می شود این در حالی است که پایه های ۱۵،۸،۱۱،۲ رله دوبل برق دائم خودرو را از باطری تغذیه می کنند که ممکن است در سیستم های سوخت رسانی مختلف پایه های ۲و۱۱ متغیر می باشد .
۲-سوئیچ باز موتور خاموش : در این حالت رله ی دوبل به مدت ۵ الی ۱۳ ثانیه برای ECU , پمپ بنزین , انژکتورها , کوئل دوبل, شیر برقی کنیستر و گرمکن سنسور اکسیژن برق ۱۲V دیگری را ارسال می کند . این اتفاق زمانی رخ می دهد که ECU منفی های تحریک رله ی اول و رله ی دوم را ارسال نموده باشد .
۳-حالت موتور روشن : در این حالت به طور دائم رله ی دوم رله دوبل به طور دائم برای اجزای سیستم سوخت رسانی برق ارسال می کند
در صورت خرابی رله دوبل به دلیل عدم ارسال برق برای سیستم سوخت رسانی و ECU،خودرو روشن نمی شود در این حالت اگر سوئیچ را باز کنیم به دلیل عدم ارسال برق به پمپ بنزین صدای آن به گوش نمی رسد
پاسخ
roseتشکر شده توسط:


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان