امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تست اهمی سنسور و عملگرهای مرتبط با Ecu
#1
تست اهمی یه روش ساده و خوب برای شناسایی قطعات خراب : این مطلب برگرفته از سایت آموزش تعمیر ایسیو است .
پمپ بنزین : مقاومت کمتر از 1 اهم
انژکتورها : مقاومت dc سیم پیچ 12 اهم . در دمای 2 تا 20 درجه
کویل دوبل : مقاومت سیم پیچ ثانویه 7.35 کیلو اهم
کویل دوبل : مقاومت سیم پیچ اولیه 0.6 اهم
سنسور دمای هوای ورودی : 5457 اهم در دمای صفر درجه
سنسور دمای هوای ورودی : 176.7 اهم در دمای 100 درجه
سنسور دمای مایع خنک کننده : 5896 اهم . تقریبی . در دمای صفر درجه
سنسور دمای مایع خنک کننده 186.6 اهم . تقریبی. در دمای 100 درجه
سنسور سرعت .بین پایه های 2و3 کانکتور 15 کیلو اهم . تقریبی
پتانسیومتر دریچه گاز . بین پایه های 1و2 4000 اهم
استپر موتور . : 52 اهم . بین پایه های D.A
استپر موتور : 52 اهم . بین پایه های C.Nسنسور دور موتور - بین پایه های 1و2
پژو , زانتیا , پیکان و سمند = 300 الی 400 اهم
پراید = 300 الی 420 اهم
206 = 300 الی 480 اهم
رله دوبل = مقادیر نشان داده شده بین پایه های 7و12 با پایه های 3و10 باید برابر باشد
گرم کن دریچه گاز = بین 2 پایه آن حدود 10 کیلو اهم باشد
پتانسیومتر co = بین پایه های 1و3 حدود 13 الی 14 کیلو اهم
وایر شمع = بین 2 سر وایر حدود 16 الی 17 کیلو اهم باشد . البته مقاومت وایر با طول آن رابطه مستقیم دارد بطور مثال در یک وایر 40 سانتی مقاومت باید در حدود 9 الی 9.5 کیلو اهم باشد
انژکتور استوانه ای = 9.5 الی 14.5 اهم
انژکتور مخروطی = 12.5 الی 17.5 اهم - البته این مقدار متغیر به علت دمای هوا میباشد
پاسخ
roseتشکر شده توسط:


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان