2018/12/01، 08:39 AM
تصویر اسپلش، قبل از اتصال به فروشگاه باید نمایش داده شود و امکان پویا بودن آن نیست.
همچنین اگر به نحوی پویا شود و از آدرس اینترنتی که شما مشخص میکنید، خوانده شود، ممکن است به محض اجرای برنامه نمایش داده نشود و کمی طول بکشد تا Load شود.
به همین خاطر فقط میتوان 1 بار، قبل از دانلود اپلیکیشن آن را تعیین کرد.
پس باید تصویر مناسبی برای اسپلش طراحی کنیم که در تمام دستگاهها به شکل مناسبی نمایش داده شود.
برای اسپلش اپلیکیشن شما، 2 نوع طراحی مناسب است.
حالت اول این است که فقط از یک لوگو استفاده کنید.
نمونههای سادهاش، اپلیکیشنهای دیجی کالا و بامیلو هستند.
در این حالت، باید موضوع اصلی را در یک مستطیل افقی طراحی کنید و مقداری از چپ و راست تصویر را خالی بگذارید تا در تمام دستگاهها، در وسط صفحه نمایش داده شود.
سپس یک رنگ برای زمینهی آن انتخاب کنید و «نحوهی تغییر مقیاس» را روی «وسط با حفظ ابعاد» تنظیم کنید.
حالت مناسب دیگر، تقریباً مشابه حالت قبلی است.
در این حالت نیز باید موضوع اصلی را در فضایی افقی طراحی کنید با این تفاوت که برای زمینهی طرح، به جای استفاده از یک رنگ ثابت، میتوانید یک طرح مبهم انتخاب کنید. طرحی که اگر بخشی از آن از دید خارج شود، زیباییاش را از دست ندهد.
به اسپلش اپلیکیشن اسنپفود توجه کنید.
در این حالت «نحوهی تغییر مقیاس» را باید روی «پوشش کامل با حفظ ابعاد» تنظیم کنید و الزامی به انتخاب رنگ زمینه نیست.
بسته به ابعاد صفحه نمایش دستگاهی که اپلیکیشن روی آن اجرا میشود، نتیجه ممکن است به یکی از 3 شکل زیر باشد:
1. عرض و ارتفاع صفحه نمایش با طرح شما برابر است و تمام قسمتهای طرح، نمایش داده میشوند.
2. اسپلش با حفظ ابعادش، آنقدر بزرگ میشود تا صفحه نمایش را کامل پوشش دهد و بخشی از بالا و پایین طرح شما از دید خارج میشود.
3. اسپلش با حفظ ابعادش، آنقدر بزرگ میشود تا صفحه نمایش را کامل پوشش دهد و بخشی از چپ و راست طرح شما از دید خارج میشود.
یعنی در هر حال، موضوع اصلی به طور کامل در وسط صفحه، دیده خواهد شد.
همچنین اگر به نحوی پویا شود و از آدرس اینترنتی که شما مشخص میکنید، خوانده شود، ممکن است به محض اجرای برنامه نمایش داده نشود و کمی طول بکشد تا Load شود.
به همین خاطر فقط میتوان 1 بار، قبل از دانلود اپلیکیشن آن را تعیین کرد.
پس باید تصویر مناسبی برای اسپلش طراحی کنیم که در تمام دستگاهها به شکل مناسبی نمایش داده شود.
برای اسپلش اپلیکیشن شما، 2 نوع طراحی مناسب است.
حالت اول این است که فقط از یک لوگو استفاده کنید.
نمونههای سادهاش، اپلیکیشنهای دیجی کالا و بامیلو هستند.
در این حالت، باید موضوع اصلی را در یک مستطیل افقی طراحی کنید و مقداری از چپ و راست تصویر را خالی بگذارید تا در تمام دستگاهها، در وسط صفحه نمایش داده شود.
سپس یک رنگ برای زمینهی آن انتخاب کنید و «نحوهی تغییر مقیاس» را روی «وسط با حفظ ابعاد» تنظیم کنید.
حالت مناسب دیگر، تقریباً مشابه حالت قبلی است.
در این حالت نیز باید موضوع اصلی را در فضایی افقی طراحی کنید با این تفاوت که برای زمینهی طرح، به جای استفاده از یک رنگ ثابت، میتوانید یک طرح مبهم انتخاب کنید. طرحی که اگر بخشی از آن از دید خارج شود، زیباییاش را از دست ندهد.
به اسپلش اپلیکیشن اسنپفود توجه کنید.
در این حالت «نحوهی تغییر مقیاس» را باید روی «پوشش کامل با حفظ ابعاد» تنظیم کنید و الزامی به انتخاب رنگ زمینه نیست.
بسته به ابعاد صفحه نمایش دستگاهی که اپلیکیشن روی آن اجرا میشود، نتیجه ممکن است به یکی از 3 شکل زیر باشد:
1. عرض و ارتفاع صفحه نمایش با طرح شما برابر است و تمام قسمتهای طرح، نمایش داده میشوند.
2. اسپلش با حفظ ابعادش، آنقدر بزرگ میشود تا صفحه نمایش را کامل پوشش دهد و بخشی از بالا و پایین طرح شما از دید خارج میشود.
3. اسپلش با حفظ ابعادش، آنقدر بزرگ میشود تا صفحه نمایش را کامل پوشش دهد و بخشی از چپ و راست طرح شما از دید خارج میشود.
یعنی در هر حال، موضوع اصلی به طور کامل در وسط صفحه، دیده خواهد شد.