سیستمی‌ها

نسخه‌ی کامل: پالت چیست ؟ با پالت(بارکف) بیشتر آشنا شوید.
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
پالت (pallet) یک وسیله تخت و روصاف است که از چوب یا پلاستیک (و در مواردی از فلز) ساخته می‌شود. از آن ها برای جابجایی بار و کالا به‌ وسیله تجهیزات انبارداری (مانند لیفتراک،جک پالت ها،استکر و …) به شیوه‌ای پایدار و ایمن استفاد می شود . کالاها را بر روی آن قرار می‌دهند و با تسمه‌های فلزی یا پوشش‌های پلاستیکی محکم کشش‌پذیر به همدیگر و به پالت می‌بندند.
پالت ها صفحات افقی هستند که به راحتی و به وسیله ابزار خاص قابل حمل و نقل می باشند. آنها را برای ذخیره سازی، چیدمان و حمل و نقل وسایل به عنوان عضو بارگیر استفاده می کنند. مواد گوناگونی در ساخت آن ها مورد استفاده قرار می گیرند که از آن جمله می توان به پالت پلاستیکی پلی اتیلن ، چوب ماسیو و فلز اشاره کرد.
پالت ها در عین سادگی خصوصیاتی دارند که آن ها را از سایر محصولات چوبی متمایز می سازد . پالت یکی از موثرترین و مقاوم ترین فرآورده های چوبی برای حمل و نگهداری کاشی و سرامیک و اجسام سنگین و نیمه سنگین می باشد.
پالت ها با توجه به نوع محصولاتی که روی آنها گذاشته می شود ساخته می شوند. مثلا هرچه محصولات ذکر شده سنگین تر باشند ، تغییراتی را روی آن انجام می دهند تا وزن بیشتری را متحمل شود و هرچه سایز محصولات ذکر شده بزرگتر باشد سایز پالت را نیز افزایش می دهند و یا بالعکس …