سیستمی‌ها

نسخه‌ی کامل: پر کاربردترین جملات انگلیسی در سفر را می دانید؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
جملات مهم انگلیسی در سفر
همه ی ما می دانیم که یک لبخند مهربانانه به همراه زبان بدن در یک کشور خارجی، می تواند کار زیادی راه بیندازد اما اگر بتوانید به زبان محلی هم تا حدودی مسلط باشید، معجزه اتفاق می افتد. در اینجا می خواهیم به شما ۲۰ تا از جملات مهم انگلیسی در سفر را یاد بدهیم تا بتوانید آنها را قبل از سفر یاد بگیرید و خیال خود را از این بابت راحت کنید. این مطلب برگرفته از سایت تور کوش آداسی بهار 96 است .
• Hello
احتمالا این اولین کلمه ای است که موقع صحبت به زبانتان می آید! این کلمه به معنای «سلام» است پس خوب است آن را یاد بگیرید و نشان دهید شما هم می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید
• How are you?
این جمله بطور طبیعی، بعد از سلام می آید و به معنای «چطورید؟» است. فرقی هم نمی کند که واقعا برایتان مهم باشد که طرفتان حالش خوب است یا نه، این یک جمله ی مودبانه و یک راه عالی برای فهمیدن این موضوع است که آیا آن شخص گرفتار است یا خیر تا بتوانید صحبتتان را ادامه دهید.
• What’s your name?
به معنی «اسمتان چیست» است. مطمئنا نمی توانید هر باری که با کسی کاری دارید، به پشت شانه اش بزنید و یا مرتبا «آهای!» بگویید. با پرسیدن نام طرف، یک قدم برای نزدیکتر شدن به او برداشته اید.
• Where is the X?
به معنای «… کجاست؟» فرض کنید در یک کشور خارجی هستید و به دنبال سرویس بهداشتی، نزدیکترین رستوران، هتل و یا… می گردید. در این مواقع می توانید این جمله را بکار ببرید و جای خالی را با کلمه ی مناسب پر کنید!
• Please
سفر به معنای کنار گذاشتن اخلاق و عادت های خوب همیشگی نیست. این کلمه به معنای «لطفا» است و خیلی ها دوست دارند تا آن را بشنوند حتی اگر برایشان عادی باشد.
• Thank you
به معنای «متشکرم» است. اینکه بتوانید حس قدردانی تان را نسبت به کاری که برایتان انجام می شود نشان دهید، خیلی مهم است. اگر بخواهید با مردم یک کشور دیگر مثل پیشخدمت ها رفتار کنید، خیلی زود می فهمید که دیگران تمایلی به برقراری ارتباط با شما ندارند.
• Excuse me
این عبارت به معنای «ببخشید» است. فرض کنید سوار یک اتوبوس خیلی شلوغی هستید که می خواهید پیاده شوید اما با در چندین متر فاصله دارید. چطور می خواهید از بین جمعیت رد شوید؟ آنها را هل می دهید؟! پس باید یاد بگیرید از ببخشید استفاده کنید.
• How much is it?
این، یکی دیگر از جملات مهم انگلیسی در سفر است که باید بدانید و احتمالا هر روز و روزی چند بار از آن استفاده کنید. البته بهتر است جواب آن را هم بفهمید تا مجبور نشوید دوبل پرداخت کنید! این جمله به معنای «چقدر می شود» است که برای پرسیدن قیمت بکار می رود.
• Do you have a phone?
با وجود اسمارت فون ها، تبلت ها، اسکایپ و اینترنت؛ احتمالا دیگر نیازی به یک تلفن نخواهید داشت اما دانستن این جمله به معنای «آیا تلفن دارید؟» هم خالی از لطف نیست.
• How can I get to X?
یعنی «چطور می تونم به … برم؟» اگر بتوانید محلی که می خواهید را زودتر پیدا کنید، در وقتتان صرفه جویی زیادی کرده اید بنابراین دانستن این جمله می تواند تا حد زیادی کمک کننده باشد. شاید محلی که می خواهید بروید را خودتان از روی نقشه پیدا کرده باشید اما مطمئنا یک فرد محلی، مسیرهای میانبر را بهتر از شما می داند.