سیستمی‌ها

نسخه‌ی کامل: وظیفه ناک سنسور
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ناک سنسور(سنسور ضربه)
محل قرار گیری در وسط بلوک سیلندر جایی که سر سیلندر روی بلوک قرار می گیرد (معمولا بین بلوک ۲،۳ قرار می گیرد)
وظیفه ناک سنسور:
این سنسور اطلاعات مربوط به میزان ضربه یا ناک در داخل موتور را تشخیص داده و به ECU ارسال می نماید
ناک پدیده ای است ارتعاشی که در اثر احتراق زود هنگام در داخل موتور اتفاق می افتد . در صورت بروز چنین پدیده ای موتور را ریتارد نموده و میزان سوخت به هوا را غنی تر می کند و از میزان لرزش غیر طبیعی کم می کند و چراغ چک موتور را روشن میکند
راهنمای سیم کشی:
۲ پایه دارد یک پایه آن برق ۵V از ECU دریافت می کند. پایه دوم اتصال منفی از ECU دریافت می کند .پایه سوم که بدنه ی ان می باشد سیگنال را از خط پایه دوم به ECU ارسال می کند .
نکته: دلایل بروز خطای ناک سنسور :
ناک سنسور معمولا خودش خراب نمی شود بلکه خرابی را اطلاع می دهد
زمانی که ارتعاشات غیرطبیعی در موتور اتفاق می افتد اطلاعات برای ECU ارسال می شود و ECU سعی در برطرف کردن ان می کند . این مطلب برگرفته از سایت آموزش تعمیرات ECU است .
زمانی که ارتعاشات قطع نمی شود کد خطای ناک ظاهر می شود که دلایل ان عبارتند از :
۱-بروز ایراد مکانیکی در موتور
۲-غلط بودن فیلتر ها یا شیم ها
۳-استفاده از شمع های تقلبی که باعث خودسوزی می شوند
۴-ایراد در سیستم جرقه (کوئل ضعیف شده است )
۵-استفاده نکردن از ادوسنر (ADUAN SER) در خودروهای دو گانه سوز دستی و یا خرابی در ECu های گاز
۶-کوچک شدن محفظه ی احتراق در اثر کف تراشی بیش از حد سیلندر
۷-ضربه زدن به ناک سنسور و خراب نمودن ان و یا ایراد در سیم کشی خودرو