سیستمی‌ها

نسخه‌ی کامل: آموزش نقاشی آبرنگ درس 5
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
تکنیک خیس در خیس در آبرنگ
این تکنیک خیس درخیس می تواند یک باغ گل ، آسمان و یا یک پس زمینه ی خیالی و جالب باشد .شما چه می خواهید ؟
1. کاغذ آبرنگ را به ابعاد مورد نظرتان برش بزنید .
2. هر اندازه رنگ که می خواهید استفاده کنید را انتخاب و آماده کنید . با آماده نگه داشتن رنگ هایتان ، زمان ارزشمند را برای ترکیب کردن رنگ ها در حالی که کاغذتان نا بهنگام خشک می شود ، هدر نخواهید داد.
3. کاغذتان را با آب تمیز مرطوب کنید . از یک اسفنج یا قلم موی بزرگ برای به کارگیری آب استفاده کنید ؛ باید سرعت عمل داشته باشید تا قبل از خشک شدن کاغذ طرح تان را اجرا کنید . می توانید پشت کاغذ را نیز مرطوب کنید . بدین ترتیب کاغذتان صاف مانده و تا مدتی رطوبت را در خود نگاه می دارد . این کار زمان کافی برای بازی با رنگ ها را تا قبل از خشک شدن کاغذ به شما می دهد . اگر قبل از خیس شدن کامل کاغذ خشک شد ، مجدداً این کار را تکرار کنید تا رطوبت قابل قبولی بر روی کاغذ باقی بماند .
4. رنگ تان را بر روی کاغذ خیس منتقل کنید . بسته به طرح مورد نظرتان ( باغی پر از گل یا یک آسمان … ) می توانید از یک قلم موی گرد و یا تخت استفاده کنید و با ریختن رنگ بر روی کاغذ و یا با کشیدن خط ، رنگ را به کاغذ انتقال داده و بگذارید تا در خیسی کاغذ پخش شود .
5. اجازه دهید رنگ ها با هم ترکیب شوند . قلم مویتان را در فاصله ی زمان برداشتن رنگ جدید بشویید . اگر رنگ تان از قلم مو چکه نکرد ، به نرمی با نوک قلم مو کاغذ را لمس کنید تا ببینید که آیا رنگ به کاغذ انتقال پیدا می کند . آب بیشتر احتمال ریختن بهتر رنگ را افزایش می دهد . هر چه کاغذ خشک تر شود ، رنگ کمتر پخش می شود
صاف کردن کاغذ آبرنگ پس از نقاشی
کشیدن کاغذ آبرنگ پیش از شروع کار ، زمان بر است و صبرو حوصله ی زیادی می طلبد . بنابراین اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که زمان و حوصله ی کافی برای انجام این کار را ندارند ، با به کارگیری هر یک از دو روش زیر می توانید پس از پایان نقاشی ، چین و چروک های پیش آمده را ازبین برده و کاغذتان را صاف کنید . این مطالب برگرفته از منبع خرید انواع تابلو نقاشی است .
1. استفاده از اتو . یک پارچه ی نخی ( ترجیحا روشن ) با ابعاد مناسب بردارید و آن را به گونه ای بیاندازید که لایه ای از آن زیر کاغذ و لایه ای دیگر بر روی کاغذ قرار گیرد . توجه داشته باشید که کاغذ را ازسمتی که نقاشی کشیده شده است روی پارچه بگذارید . سپس اتو را به همراه بخار به آرامی در جهات مختلف و بر روی تمامی گوشه ها و لبه های کاغذ بکشید . این کار را برای یک تا دو دقیقه ادامه دهید . بلافاصله پس از اتمام کار یک تخته و یا وسیله ای مسطح را روی کاغذ قرار داده و چند شیء سنگین ( برای مثال چند کتاب سنگین ) روی آن بگذارید . اجازه دهید تا برای ساعتی به همان حالت بماند و بعد نقاشی را از زیر آن خارج کنید .
2. استفاده از اسپری و یا پارچه نمدار . در این روش نیز مطابق روش فوق از یک پارچه نخی کمک گرفته و آن را بر روی یک سطح صاف میاندازیم . استفاده از پارچه به جذب آب اضافه و جلوگیری از نفوذ احتمالی آن به نقاشی ، کمک می کند . نقاشی تان را به همان صورت بالا روی پارچه قرار داده و پشت آن را خیس کنید . می توانید با یک اسپری ، آب را به آرامی از بالا به پایین اسپری کرده و سپس با کمک انگشتتان آن را به طور یکنواخت پخش کنید و یا تکه ای پارچه را خیس کرده ، آب اضافی اش را گرفته و روی کاغذ بکشید . در صورت نیاز می توانید بعد از ۱ تا ۲ دقیقه مجددا این کار را تکرار کنید . بعد از آنکه این کار به طور کامل و مناسب انجام شد ، یک تخته ، فوم برد و یا شیشه بر روی کاغذ قرار داده و با گذاشتن تعدادی کتاب یا وزنه آن را سنگین کنید . بهتر است اجازه دهید که کاغذتان یک شب تا صبح به همان صورت باقی بماند تا کاملا خشک و صاف شود .