سیستمی‌ها

نسخه‌ی کامل: آموزش نقاشی آبرنگ درس 4
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
برای خلق بافت با مشما در نقاشی آبرنگ مراحل زیر را دنبال کنید
1. مشما را به تکه های قابل استفاده ببرید . لزومی ندارد که بسیار دقیق باشید . هر اندازه ای به درد خواهد خورد .
2. مشما را مچاله کنید . بسته به ایده ای که در نظر دارید و بسته به موضوعی که می خواهید بافت را بر روی آن اعمال کنید ، مشما به صورت مچاله یا کشیده استفاده می شود .
3. قلم موی تخت ۱ اینچ را بردارید . تمام سطح کاغذ را خیس کرده و تعدادی رنگ بر روی کاغذ قرار دهید . می بایستی رنگ ها را انتخاب کنید . اگر نامطمئن هستید از اینکه چه رنگی خوب به نظر خواهد رسید ، سعی کنید از سه رنگی که در چرخه ی رنگ در کنار هم قرار دارند ( رنگ های مشابه ) استفاده کنید . رنگ ها را کمی تیره تر و غلیظ تر درست کنید در حالی که هنوز شفاف باشند . مشما مقداری از رنگ را بر می دارد بنابراین رنگ پس از خشک شدن ، روشن تر خواهد شد . اگر از رنگ های کم رنگ تر استفاده کنید نتیجه نه چندان مشخص اما کماکان مؤثر خواهد بود .
4. مشمای مچاله شده را بر روی رنگ خیسی که روی کاغذ به کار برده اید ، قرار دهید . برای طرح هایی که با کشیدن مشما به دست می آید ، می بایستی که مشما را از طرفین به فرم چین دار بکشید و بر روی رنگ خیس قرار دهید . رنگ حتماً باید خیس باشد تا این روش نتیجه بخش باشد . این مطالب برگرفته از منبع خرید انواع تابلو نقاشی است .
خودتان را از بابت قرار دادن مشما بر روی مناطق خشک نگران نکنید زیرا هیچ اتفاقی پیش نخواهد آمد .
شما می توانید به مشمای قرار گرفته بر روی رنگ کلک زده و آن را با انگشتتان در اطراف بچرخانید تا همان طرح و شکلی را که دوست دارید ایجاد کنید . بگذارید تا برخی قسمت های مشما کاغذ را لمس کند و برخی قسمت ها نه تا اشکال و فرم های کوچکی را در همه جا بیآفرینید . اگر مشما در تماس با کاغذ نماند ، از وسیله ای هم چون قوطی یا بطری برای سنگین کردن آن استفاده کنید .
5. اجازه دهید تا زمانی که رنگ خشک نشده ، مشما بر روی کاغذ بماند و بعد آن را بردارید . زمان کمی طول خواهد کشید تا رنگ خشک شود ؛ هر چه باشد شما آن را در مشما پییچیده اید !