سیستمی‌ها

نسخه‌ی کامل: طراحی گرافیک بخش اول
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
طراحی گرافیک که به عنوان طراحی ارتباطات هم شناخته شده است ، هنر و تمرین برنامه ریزی و طرح ریزی ایده ها و تجربیات با محتوای متنی و بصری است. فرم ارتباطات می تواند فیزیکی و یا مجازی باشد و شاید شامل تصاویر ، کلمات یا اشکال گرافیکی شود. تجربه می تواند در لحظه اتفاق افتد و یا در دراز مدت. کار به هر مقیاس و اندازه ای می تواند ارائه شود ، از طراحی یک تمبر ساده ی پستی تا سیستم ملی علامت های پستی ، و یا از طراحی آواتارهای دیجیتالی تا محتوای دیجیتالی و فیزیکی یک روزنامه ی بین المللی. طراحی گرافیک ممکن است برای هر هدفی انجام پذیرد ، از اهداف تجاری ، آموزشی ، فرهنگی گرفته تا اهداف سیاسی. طراحی که به منظور القای تجربه ی آنی انجام می پذیرد ، در شناخت و درک بسیار آسان تر است و ماندگاری بیشتری دارد. بیش از یک صد سال ، طراحان نوع ، شکل ، تصاویر بر روی پوستر ها تبلیغات ، بسته ها و دیگر وسایل چاپی به همراه تجسم اطلاعات و گرافیک برای روزنامه ها و مجلات را تنظیم و مرتب کرده اند.گرافیک های متحرک از پیش تعیین شده و ساخته شده اند ، اما برای القای تجربه در یک بازه ی زمانی خاص مانند آنونس معرفی فیلم ها و یا ویدیوی همراه با یک متن روزنامه برای بالاتر بردن حس تجسم ، طراحی شده اند. طراحی کتاب ها و مجلات هم سابقه ی طولانی دارند. چه فیزیکی و چه دیجیتالی ، این ها اشایی هستند که قرار است در طول زمان از آن ها لذت ببریم ، در طی زمانی که خواننده کنترلی بر روی زمان ، فضا و توالی تجربه دارد. در کتاب ها ، معمولا محتوا قبل از طراحی می آید ، در حالیکه در مجلات ، این طراحی است که نوع و لحن محتوای نوشته نشده را تعیین می کند. برخی از ساختارهای وب سایت های تجاری یا طراحی و چاپ کاتالوگ نمایشگاه هم در این زمره قرار دارند ، مانند موزه های فیزیکی و یا دیجیتالی نشان می دهند که اطلاعات تغییر نمی کنند. تمام آنها محتوای ثابت دارند ، اما کاربر و یا خواننده در این میان راه خود را می یابد. بسیاری از طراحان سیستم هایی را تولید می کنند که به معنای حس تجربه در طول زمان اند ، اما محدود به ساخت اشیا نیستند. این مطلب برگرفته از سایت چاپ بروشور است .
یافتن مسیر و راه ، که یکی از اشکال گرافیک های محیطی است ، به هر علامت و یا نماد بکار گرفته شده در ساختمان اشاره می کند. از آنجا که هر نشانه یا سمبلی در ساختمان های خصوصی و دولتی کار طراحی است ، تمام آنها جزیی از سیستم بزرگتر درون ساختمان محسوب می شوند. طراحی سیستم ، ارتباط بین تمام آن اجزا ، دقیقا همان جایی است که طراح ارزش گذاری می کند. به طور مشابه ، زمانی که تمام آثار مکشوفه از یک نام تجاری و یا سازمانی ، مانند کارت ویزیت ، نشانه ، لوگو و یا تبلیغات به عنوان بیان فردی از طراحی به حساب می آیند، این علایم چگونه با هم و در زمان کار طراحی تجربه می شوند. هیچ بخشی از این طراحی بدون در نظر گرفتن بخش دیگر نمی تواند ایجاد شده باشد ، و یا بدون این فکر که مشتری چگونه با این طرح ارتباط برقرار می کند ، هیچ طراحی صورت نمی پذیرد. زمانی که محتوا سیال است ، طراحان مسئول طرح های تعاملی هستند چراکه این محتواها در برخی از موارد تغییری دقیقه به دقیقه ای دارند و شاید حاوی رابط هایی برای کمک به کاربران در درک پیچیدگی های این طراحی ها باشند.