سیستمی‌ها

نسخه‌ی کامل: آموزش طراحی کاتالوگ قسمت دوم
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
۶) از فرصتها برای فروش متقاطع بهره ببرید
بین محصولات پیشنهاد می شود که محصولات همراه می توانند بین ۵ تا ۱۵ درصد فروش را افزایش دهند. خود را از تمامی مزایای فروش متقاطع در کاتالوگتان بهره مند کنید. شما می توانید این کار را در جلد محصول یا با قرار دادن محصولات همراه در یک صفحه انجام دهید.یک قانون اصلی در تبلیغات است که می گوید تشکل های چندگانه تبلیغاتی که همزمان اتفاق می افتند پاسخ و واکنش بیشتری دریافت می کنند نسبت به تشکلهای مشابه تبلیغاتی که بطور مجزا در زمانهای مختلف انجام می شوند. فروشگاه خرده فروشی را در نظر بگیرید که مقداری تبلیغات از طریق آگهی های تلویزیونی و مقداری از طریق رادیو انجام می دهد. اگر آنها تبلیغات تلویزیونی خود را برای یک ماه و آگهی های رادیویی خود را در ماه بعد انجام دهند ، دارای تاثیرگذاری کمتری هستند نسبت به زمانی که هر دو نوع آگهی را همزمان انجام دهند.در ماهیت اصلی در واقع یکی از دیگری کمک می گیرد. این در مورد طراحی و چاپ کاتالوگ شما نیز صدق می کند. از بازاریابی رسانه ای متقاطع با ترویج و معرفی وب سایت خود در کاتالوگ و معرفی کاتالوگ خود در وب سایت نهایت بهره را ببرید. این مطلب برگرفته از سایت طراحی و چاپ کاتالوگ است .
۷) از سبک های منطقی و با ثبات استفاده کنید و تعدادشان را محدود نمایید.
تعداد فونتها (قلمها) را محدود کنید و یا اندازه آنها را به ۲ یا ۳ سایز محدود کنید. برای حفظ ظاهری مرتب و منطقی بیشتر از ۲ تا ۳ نوع قلم در کاتالوگ خود استفاده نکنید. علاوه بر این فواصل متن و قرار گرفتن آنها در کنار تصاویر را نیز یکدست و مرتب نگه دارید. برای سایر عناصر رایج کاتالوگ نظیر نام محصول، توضیح محصول و غیره از سبک یکپارچه ای استفاده کنید. قلمها را در محدوده سبک و کارکرد خود نگه دارید- خیلی فانتزی برخورد نکنید مگر اینکه سبکتان به آن نیاز داشته باشد.قلمهایی را انتخاب کنید که به آسانی خوانده می شوند و سبکی را انتخاب کنید که با سبک طراحی کاتالوگ منطبق باشد. مراقب استفاده از قلمهای فانتزی باشید. کاهش قابلیت خوانده شدن، ظاهری غیر حرفه ای … اولویت بندی تایپ باید بعد از تصاویر محصول قرار گیرد. بار دیگر محصول محوریت دارد و بیشتر این مرکزیت بسته به عکسبرداری محصول است. متن باید خواننده را در جهت اخذ تصمیم برای خرید محصول حمایت کند و در عین حال اثرگذاری عکس را نیز حفظ کند.
۸) استایل کاتالوگ خود را شماره به شماره حفظ کنید
استایل کاتالوگ خود را شماره به شماره حفظ کنید تا تصویر “علامت تجاری” خود را تقویت کنید هنگامیکه ظاهری موفق شکل گرفت سعی کنید در برابر ضرورت تغییر مقاوم باشید. REI(Recreational Equipment Inc.) مضمونی قدیمی را برای پنج سال حفظ کرده است. ظاهر کاتالوگهایشان و کاتالوگ های معرفی فروش آنها براحتی توسط مشتریانشان قابل تشخیص است و یک علامت تجاری تصویری را ایجاد کرده اند.یکی دیگر از قواعد تبلیغاتی می گوید هنگامیکه شما از ظاهر کاتالوگ خود خسته شده اید (به این دلیل که آنرا بارها و بارها دیده اید) مشتریان شما تازه شروع کرده اند به تشخیص آن به عنوان ظاهر شما. سرمایه گذاری خود را با حفظ مضمون برای سالهای متمادی، محافظت کنید و اگر تصمیم دارید که آنرا تغییر دهید آنرا در طول مدت زمانی طولانی و به آهستگی و با تغییراتی جزیی انجام دهید. تکرار موجب شناسایی هویت علامت تجاری می شود و متمایز شدن علامت تجاری پذیرش و فروش را به همراه می آورد.
۹) به محصولات فضایی را که نیاز دارند دهید
و نتایج را تحلیل کنید به محصولات پرفروشتان در مقایسه با آیتم های کم اهمیت تر، بیشتر فضا اختصاص دهید هنگامیکه مشغول طراحی کاتالوگ خود هستید به آیتمهایی که بیشترین سوددهی را دارند-بیشترین میزان سوددهی مجموع در طول زمان، الزاما شامل آیتمهایی که بیشترین درصد سوددهی مقطعی را دارند نمی شود- فضای بیشتری نسبت به آیتم هایی که سود پایین تری دارند اختصاص دهید چرا که قاعده اصلی تبلیغات می گوید محصولی که بیشترین فضا را در کاتالوگ شما به خود اختصاص داده بیشترین فروش را خواهد داشت.برای نمونه دو آیتم را در نظر بگیرید. هر دو به قیمت ۵ دلار به فروش میرسند و سود حاصل از هر آیتم فروخته شده ۲٫۵دلار است اما محصول A سال گذشته ۵۰۰۰ دلار سود برای شما آورده درحالیکه محصول B تنها ۲۰۰۰ سود داده است. بنابرای محصول A نیاز دارد تا فضا و نمایش بیشتری در کاتالوگ شما بخود اختصاص دهد. و حالا چرا: تصور کنید که اختصاص دادن فضای بیشتر فروش را تا ۱۰ درصد افزایش میدهد.چنانچه شما فضای بیشتر را به محصول B اختصاص دهید ۲۰۰ دلار دیگر به سودتان می افزاید اما اگر فضا را به محصول A دهید سود شما تا ۵۰۰ دلار افزایش می یابد. نتایج را تحلیل کنید دو ماه پس از اینکه کاتالوگتان توزیع شد سود خود را با استفاده از آمار ها تحلیل و بررسی نمائید. سپس بررسی کنید که هر محصول چقدر هزینه برمیدارد تا در کاتالوگ نمایش داده شود با ضرب هزینه به ازا هر اینچ مربع در مقدار فضایی که هر آیتم در کاتالوگ به خود اختصاص داده است. این هزینه را با مجموع سود دریافتی از هر آیتم مقایسه کنید. برای محصولات با بیش از ۲۰ درصد سود در شماره بعدی کاتالوگ فضای بیشتری در نظر بگیرید. برای کمتر از ۲۰ درصد فضای کمتری در نظر بگیرید. با اجرای مکرر این راه شما به متناسب کردن هزینه های کاتالوگ و به حداکثر رساندن میزان سوددهی ادامه می دهید.
۱۰) اقتصادی طراحی کنید
افزایش نرخ پست در سال۱۳۹۳ وضع دشواری را برای کاتالوگهای با اندازه استاندارد بوجود آورد و در عین حال فرصتی برای نگه داشتن هزینه ها در سطحی پایین با استفاده از فرمتی باریک که آنرا “اسلیم جیم” نامیده می شود بوجود آورد. نرخ پست برای کاتالوگهای استاندارد ۴۰درصد افزایش یافت در حالیکه برای نامه تنها ۹ درصد افزایش یافت. بدلیل اختلاف فاحش فرمت اسلیم جیم صرفه جویی در حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد برای فضای مشابه چاپ شده در فرمت استاندارد را ایجاد کرد. همیشه به یاد داشته باشید که فرمت های استاندارد هزینه های چاپی مناسب تری دارند. سایز های استاندارد چاپ کاتالوگ : سایز ۲۱ در ۲۹ ( A4 ) سایز ۲۱ در ۱۷ ( وزیری ) سایز ۲۱ در ۱۴ (A5 ) سایز ۱۹ در ۱۹ ( خشتی ) سایز ۲۱ در ۲۱ ( خشتی )