سیستمی‌ها

نسخه‌ی کامل: آموزش طراحی کاتالوگ قسمت اول
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
۱) طرح جذاب مشتری را وادار به خرید می کند …
گاهی اوقات مردم اقدام به خرید می کنند تا تا نیازی را برطرف سازند اما اکثر اوقات افراد بدلیل حس خواستن اقدام به خرید می کنند. آنها گاهی چیزی را که می خواهند خریداری می کنند به این دلیل که از خریدن حس خوبی پیدا می کنند و پس از آنکه پول خود را که با دشواری بدست آورده اند را صرف خرید محصول یا خدماتی می کنند که شما در معرض فروش گذاشته اید حس برتری و خوبی به آنها وارد می شود. هنر ایجاد تمایل برای خرید، به مشتری خود شیوه ای از زندگی بهتر با استفاده از خدمات یا محصولات خود را نشان دهید. این مطلب برگرفته از سایت طراحی و چاپ کاتالوگ است .
۲ ) طراحی جلد و استفاده از عناصر بصری زیبا
تمامی عناصر کاتالوگ خود را نوآورانه و متفاوت ایجاد نمائید . این را در تمامی سطوح طراحی کاتالوگ اعمال کنید. کاتالوگ شما ممکن است حاوی درونمایه و مضمونی از نوع خدمات یا محصولات باشد در حالیکه محصولات بطور مجزا دارای جزئیات بیشتری باشند و حتی مضامینی از سبکهای کوچکتری منحصر به خوشان ارائه دهند. متن و جلد نه تنها باید شامل اطلاعات کافی درباره محصولات باشد به نحوی که منجر به تصمیم خرید توسط مشتری گردند بلکه لازم است که به خواننده بگویند که چگونه یک آیتم می تواند آنها را یاری دهد تا به هدف دلخواهشان دست یابند.
۳) با توجه به نوع مخاطبان طراحی کنید
طراحی و چاپ کاتالوگ خود را به نحوی انجام دهید که برای خوانندگان جذاب باشد. یک کاتالوگ فروش محصولات (حرفه ای B2B) باید در مقایسه با یک کاتالوگ عرضه کننده با مصرف کننده (تجاری B2C) کاملا متفاوت باشد. کاتالوگ های مختص جوانان ظاهر متفاوتی نسبت به کاتالوگ مربوط به افراد مسن تر خواهد داشت. سبک کاتالوگ خود را منطبق با سبک دلخواه خوانندگان خود طراحی کنید. با این کار احساس نزدیکی بیشتری را بوجود خواهید آورد و بالطبع به فروش بیشتری خواهید رسید.
۴) بخش عمده را به محصول اختصاص دهید
قانون اصلی در طراحی کاتالوگ اینست که تصویر بزرگتر از محصول منجر به فروش بیشتر آن محصول می شود. تا به امروز ما عموما تلاش می کنیم تا تصویر محصول را به حداکثر اندازه خود برسانیم بویژه در رابطه با ارزش سود هر محصول هرچقدر که میزان سود حاصل از یک محصول بیشتر باشد تصویر آن محصول باید به نسبت بزرگتر باشد. سپس از محصول با استفاده از جلدی جذاب و گیرا پشتیبانی کنید. برخی شرکتهای مربوط به بروشورها و کاتالوگ تلاش می کنند که با قرار دادن گروهی آیتمها در تصاویر در عکسبرداری و چاپ صرفه جویی کنند.
این امر اغلب منجر به فروشی ضعیف می گردد چرا که در چنین عکسی هیچ محصولی وجود ندارد که بتواند توجه مشتری را به خود جلب کند. بهتر است که آیتمها را بطور مجزا نمایش دهید و یا آنها را در گروههای بسیار کوچکتر و یا مرتبط قرار دهید. ما ترجیح میدهیم که اغلب محصولات را بدون پس زمینه و با سایه هایی دقیق نمایش دهیم. این روش به محصول این امکان را می دهد تا خود را در شلوغی صفحه برجسته و چشمگیر سازد. سپس تصاویر و طرح ها را با یک پس زمینه ماهرانه و دقیق اضافه می کنیم تا موجب ایجاد تنوع در طراحی گردیده و حس و حال خوبی را منتقل سازد.
۵ ) از تصاویر انحصاری و با کیفیت استفاده نمائید.
تهیه یک کاتالوگ گران تمام می شود و ما بدنبال این هستیم تا حد ممکن از هزینه ها بکاهیم. هرچند که احتمالا مهمترین عنصر یک کاتالوگ – تصویر محصول- اولین جاییست که سفارش دهنده ها از آن می زنند و همین موضوع هر بار به موفقیتشان آسیب می زند. در برخی صنایع و از طریق برخی از فروشندگان شما می توانید تصاویر بی نظیری از محصولاتشان را تهیه کرده و در کاتالوگ خود استفاده کنید. و بهمین ترتیب رقبای شما نیز می توانند از همان تصاویر استفاده نمایند . تقریبا تمامی تصاویر آماده فاقد کیفیت لازم می باشند بدلیل عدم استفاده از نیروی متخصص در تامین عکس ، به همین دلیل این موارد کیفیت کاتالوگ را به شدت پائین می آورند.
این موضوع باعث می شود اتالوگ شما خاصیت ظاهر منحصر بفرد خود را از دست می دهد. تصاویر اینترنتی تقریبا نیمی از مشتریان جدید ما کار خود را به عنوان شرکتهای اینترنتی و آنلاین آغاز کرده اند و تصاویری که تا کنون تهیه کرده اند تصاویر با کیفیت پایین اینترنتی هستند. در دیگر موارد تصاویر دریافت شده از اینترنت تصاویر با کیفیت پائین هستند. این نوع تصاویر مناسب برای چاپ کاتالوگ نیستند! این نوع تصاویر کیفیتی در حد یک چهارم کیفیت لازم دارند و فاقد کیفیت بالا هستند. چنانچه از آنها استفاده کنید تصاویر محصولات شما تار و غیر واضح خواهند بود که این منجر به آسیب رساندن به طراحی و متعاقبا فروش می گردد. عکسبرداری از تصاویر خود سومین راهی که سفارش دهندگان امیدوارند از آن طریق در هزینه ها صرفه جویی کنند این است که خود شخصا تصاویر لازم را عکسبرداری کنند.فرآیند عکسبرداری در آتلیه هرچند شاید هزینه زیادی به دنبال داشته باشد اما آنچه اهمیت دارد اینست که در نهایت عکسی با کیفیت بالا تهیه می گردد. ما به شما توصیه می کنیم که در طراحی کاتالوگ و بروشو خود حتما از تصاویری استفاده کنید که بصورت اختصاصی برای شما تهیه شده است . چنانچه احساس می کنید که خودتان باید اقدام به عکسبرداری کنید که با اینکار در هزینه ها صرفه جویی کنید، این را بدانید که شاید در هنگام چاپ مجبور به پرداخت هزینه بیشتری جهت رتوش عکس ها خواهید بود. یک عکس فوق العاده چه کاری انجام می دهد یک عکس فوق العاده “به هزاران حرف می ارزد” اما یک عکس بی کیفیت می تواند مشتری را ترغیب به نخریدن محصول شما کند. با دست کم گرفتن یک عکسبرداری مطلوب در کار خود ریسک نکنید. بهتر است که محصولات کمتری را با صفحاتی کمتر ارائه دهید که در هزینه های چاپ صرفه جویی کنید تا اینکه با تصاویر با کیفیت پایین فروش خود را از دست دهید.