سیستمی‌ها

نسخه‌ی کامل: آموزش نکات کاربردی در طراحی پکیج کالا 2
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
۵٫ متناسب و مرتبط بودن
از تصاویر، فونت ها، رنگ ها و طرح های که برای محصول شما مناسب است استفاده کنید. مثلا برای طراحی پکیج هات داگ از تصویر سگ استفاده نکنید. این کار باعث می شود مشتری در انتخاب دچار اشتباه شود و هات داگ را به عنوان غذای سگ خریداری کند. این مطلب برگرفته از سایت طراحی و چاپ کاتالوگ است .
۶٫ استفاده از زبان صحیح
از زبانی استفاده کنید که با محصول همخوانی داشته باشد. مصرف کنندگان باسواد و آگاه هستند. مثلا وقتی برای یک درایو هارد دیسک از کلمه خوشمزه استفاده نکنید. باید هنگام استفاده از زبان و عبارات کاملا دقت کنید. همچنین مطمئن شوید کلماتی که استفاده می کنید هم از نظر املایی و هم از نظر گرامری صحیح باشند. نادرست بودن عبارات و کلمات به کار رفته روی پکیج یک محصول یکی از علائم پایین بودن کیفیت آن محصول است. اگر از گرامر و زبان درست و صحیح استفاده کنید، اعتماد و اطمینان مشتری را جلب خواهید کرد.
۷٫ طراحی پیکجی که استفاده از آن راحت باشد
مطمئن شوید استفاده از پکیج راحت و آسان است. به یاد داشته باشید که اکثر افرادی که از این محصولات استفاده می کنند افراد پر مشغله ای هستند. پس سعی کنید آن را راحت تر و ساده تر طراحی کنید. طرحی پیاده نکنید که بیش از اندازه بزرگ باشد چون حمل آن نیز سخت تر خواهد شد.
۸٫ مطمئن شوید شکل پیکج به گونه ای نباشد که دستکاری شده به نظر برسد
امنیت محصول اهمیت زیادی دارد. اگر به نظر برسد که بسته بندی محصول باز و یا دستکاری شده است مشتری هرگز آن محصول را نخواهد خرید. شما موظف هستید مطمئن شوید طرحی که برای پکیج طراحی کرده اید از محصول به خوبی محافظت می کند.
۹٫ مطمئن شوید بسته بندی به راحتی باز می شود
حتی اگر مطمئن هستید محصول شما به خوبی حفاظت می شود و دستکاری نخواهد شد، هنوز هم باید از این مسئله اطمینان حاصل کنید که هنگامی که مصرف کننده قصد استفاده از محصول را دارد بسته بندی آن به آسانی باز شود. مردم اکثرا پر مشغله هستند و نمی خواهند زمان زیادی صرف فکر کردن در مورد اینکه چگونه باید بسته بندی محصول را باز کنند نمایند. در صورتی که باز کردن جعبه نیاز به دستورالعمل خاصی دارد راهنمای ان را روی جعبه قرار دهید.
۱۰٫ پیکج را ساده طراحی کنید
سعی کنید تا حد امکان پکیج را ساده طراحی کنید. بسته بندی باید به گونه ای باشد که هم کودکان و هم بزرگسالان به راحتی بتوانند از ان استفاده کنند. از رنگ های مختلف برای رمزگذاری رنگی استفاده کنید. یک طراحی ساده با لیبل ها و محتوای مناسب بهتر از و جذاب تر از یک طرح شلوغ است. از آنجا که پکیج یک محصول نقش مهمی در فروش آن دارد، طراحان باید هنگام طراحی پکیج حتما نکاتی که در بالا ذکر شد را در نظر داشته باشند تا بتوانند یک طرح کاربردی و تاثیرگذار خلق کنند. هنگام طراحی و چاپ کاتالوگ پکیج باید با مشتری سفارش دهنده طرح، هماهنگی خوبی داشته باشید همچنین باید مطمئن شوید طرحی که ارائه کرده اید مناسب محصول است و با اولویت های مشتری همخوانی دارد.