سیستمی‌ها

نسخه‌ی کامل: استانبول کارت چیست؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
درباره استانبول کارت
استانبول کارت، کارتی است که می توانید برای وارد شدن به همه وسایل حمل و نقل عمومی استانبول از آن استفاده کنید. اگر قصد دارید در سفر خود به استانبول چندین بار از حمل و نقل عمومی استفاده کنید حتما یک عدد از این کارت ها برای خود تهیه کنید چون خیلی به درد می خورد و می توانید با آن پرداختی آسان تر و ارزان تر داشته باشید. این مطلب برگرفته از سایت تور آلانیا است .
استانبول کارت چیست؟
استانبول کارت، کارت هوشمندی است که برای پرداخت کرایه در حمل و نقل عمومی استانبول استفاده می شود. این کارت در مارس ۲۰۰۹ معرفی و در نهایت جایگزین بلیط الکترونیکی آکبیل شد. اندازه این کارت مثل کارت های هوشمند است و به راحتی در کیف پول جا می شود، مقدار شارژ آن از قبل پرداخت می شود و به راحتی هم قابل شارژ شدن است.
فواید استفاده از استانبول کارت
این که بخواهید در هر بار استفاده از حمل و نقل عمومی بلیط تهیه کنید کمی سخت است، داشتن استانبول کارت می تواند شما را از اینکه همیشه به دنبال کیوسک های بلیط فروشی باشید راحت کند، فواید استفاده از این کارت عبارتند از:
• کارتی چند منظوره است: از این کارت برای انواع مختلفی از وسایل حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس، مترو، قایق، قطار کابلی، تراموا می توانید استفاده کنید. خیلی از این وسایل حمل و نقل عمومی دیگر پرداخت نقدی قبول نمی کنند به همین دلیل اگر این کارت را نداشته باشید باید حتما قبل از اینکه سوار آن ها شوید چندین بلیط تهیه کنید.
• اعتبار آن از قبل پرداخت می شود: هزینه استانبول کارت از قبل پرداخت می شود و کارتی قابل شارژ شدن است و این یعنی دیگر لازم نیست هر زمانی که می خواهید سوار بر حمل و نقل عمومی شوید برای تهیه بلیط در صف بایستید ( و با صف ایستادن اتوبوس یا تراموا را از دست بدهید) و هر وقت هم که بخواهید اعتبار کارت خود را بیشتر کنید از دستگاه های مخصوص این کار استفاده می کنید که بیشتر وقت ها خلوت است و صفی برای آن تشکیل نمی شود.
• استفاده از آن آسان است: به هنگام استفاده از این کارت لازم نیست که حتما آن را در تماس با دستگاه قرار بدهید تا آن را بخواند بلکه اگر کارت را در ۸ سانتی متری دستگاه هم قرار دهید خوانده می شود، در بیشتر وقت ها حتی لازم نیست که آن را از کیف پول خود دربیاورید. در صورتی که پرداخت شما با موفقیت انجام شود دستگاه بوق می زند و می توانید در صفحه نمایشگر مقدار اعتبار باقی ماننده خودتان را ببینید، و در صورتی که کارت اعتبار کافی نداشته باشد در صفحه نمایشگر «عبارت اعتبار خود را اضافه کنید» می آید.
• چندین مسافر می توانند از آن استفاده کنند: لازم نیست که چندین کارت بخرید چون با یک استانبول کارت پنج نفر می توانند سفر کنند، پس از اینکه اولین مسافر کرایه خود را با این کارت پرداخت کرد باید چند ثانیه صبر کرد و سپس نفر بعد دوباره از این کارت استفاده کند، البته ما توصیه می کنیم که بیشتر از سه نفر از این کارت استفاده نکنند.
• هزینه حمل و نقل کاهش پیدا می کند: با استفاده از این کارت در مقایسه با پرداخت معمولی ۴۰ درصد سود می کنید. به جای پرداخت ۴ لیر ترکیه برای هر سفر ۲.۳۰ لیر ترکیه می دهید، همچنین اگر در طول دو ساعت پنج سفر داشته باشید مقدار کرایه شما از این مقدار هم کمتر می شود.
از کجا استانبول کارت تهیه کنید
آسان ترین راه رای تهیه این کارت این است که به ایستگاه های مهم مثل فرودگاه یا ایستگاه سلطان احمد بروید، باید ۱۰ لیر ترکیه برای خود کارت هزینه و بعد از آن هر مقدار که دوست داشتید آن را شارژ کنید.چگونه استانبول کارت را دوباره شارژ کنید. برای این کار می توانید از دستگاه های خودپرداز در ایستگاه های مهم استفاده کنید این دستگاه ها به مقدار ۵، ۱۰ یا ۲۰ لیر ترکیه کارت را شارژ می کنند و دستورالعمل های استفاده از این خودپرداز به چند زبان مختلف نوشته می شود.