سیستمی‌ها

نسخه‌ی کامل: رازهای خرید هوشمندانه در استانبول
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
خرید کردن می تواند دلپذیر یا دیوانه کننده باشد. گاهی چیزهایی را می خریم که نیاز داریم، گاهی چیزهایی را می خریم که دوست داریم و گاهی هم چیزهایی می خریم که نه دوست دایم و نه نیاز داریم! صبر کنید… چرا باید مورد سوم برایمان اتفاق بیفتد؟! بسیاری از ایرانی های عزیز، شهر استانبول را برای سفر و خرید انتخاب می کنند. این شهر به دلیل فروشگاه های متنوع و زیاد که هر کدام چیز خاصی برای عرضه دارند و اجناس برند و اصل تا این اندازه محبوب شده است. در ادامه می خواهیم بعضی از مراکز خرید خوب این شهر را به شما معرفی کنیم و درباره راه خرید هوشمندانه از آنها هم صحبت کنیم. این مطلب برگرفته از سایت تور استانبول است .
مرکز خرید هیستوریا
هیستوریا یکی از پر طرفدارترین بازارهای استانبول است که در منطقه FATIH قرار گرفته است. . این مرکز خرید ۶ طبقه ای، ۷۵ فروشگاه و رستوران دارد و برندهای مشهوری مانند زارا، مانگو،برشکا و غیره را می توان در آن دید.
در این مرکز خرید همچنین رستوران های مشهوری مثل مک دونالد و کی اف سی به فعالیت می پردازند و آماده ی پذیرایی از مهمان ها هستند. اگر چه قول می دهیم در اینجا خرید خیلی خوبی خواهید داشت اما هر چقدر هم که آدم سرسختی باشید بعضی از فروشنده ها سعی می کنند با چرب زبانی شما را به صورت غیر مستقیم به خرید ترغیب کنند و ناگهان میبیید که جیب تان خالی شده است! چاره چیست؟ بسیاری از فروشنده ها این راز را می دانند که سریعترین راه رسیدن به پول ما، وارد شدن از طریق احساسمان است! مثلا جواهر فروشی ها برای جلب نظر ما از لامپ های پر رنگ هالوژنی استفاده می کنند، فروشگاه های برند از موزیک هایی با ریتم تند و بلند برای جذب افراد بخصوص نوجوانان استفاده می کنند و… این اتمسفر باعث می شود که دوست داشته باشیم وقت بیشتری در آنجا بگذرانیم، راهکار این است که احساسمان را کنترل کنیم و اجازه ندهیم گول بخوریم!
مرکز خرید کپسیتی
کپسیتی یکی از شیک ترین مراکز خرید استانبول است. این مرکز خرید بزرگ علاوه بر اینکه دسترسی خوبی نسبت به مکان های دیگر مثل فرودگاه بین المللی دارد، جای خوبی برای خرید، رستوران و کافه گردی در استانبول هم حساب می شود. مارکهای معروفی مثل برشکا، دفکتو، کمل اکتیو، کانورس و… مغازه دارند.
یکی از مواردی که بعد از خرید کالا از این مرکز خرید وجود دارد، کارت هدیه است که فروشنده ها به شما بعد از خرید می دهند. نکته کجاست؟ یکم فکر کنید. با شما پیشنهاد ۱۰ درصد کارت هدیه ی رایگان و ۲۰ درصد کارت هدیه در ازای ۷ دلار خرید می دهند. کدام را انتخاب می کنید؟ طبق بررسی هایی که روی تعدادی خریدار هوشمند در شهری شد مشخص شد که افرادی که خرید هوشمند می کنند، کارتی که رایگان است را انتخاب می کنند. حتی اگر این به معنای از دست دادن ۱۳ دلار هدیه باشد! می بنید؟ با یکم حساب کردن می توان هوشمند بود و هوشمندانه تر خرید کرد.