سیستمی‌ها

نسخه‌ی کامل: معرفی قصر Château، که از افسانه ها برخاسته است
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
قصر Château d’Ussé واقع در فرانسه، در لبه جنگل چینون و مشرف به سواحل رودخانه اندر، در قرن ۱۵ ساخته شده است. قلعه در واقع در قرن ۱۱ به عنوان یک دژ ساخته شده بوده، ولی در طی زمان تبدیل به یک گوهر معماری رنسانس و سپس به یک خانه مسکونی پر زرق و برق تغییر شکل داد. این مطلب برگرفته از سایت تور نوروز 96 است .
در Château d’Ussé تابلوهایی از مهمانان مشهور آن بر دیوارهای قصر، آویخته شده است مانند ولتر، شاتوبریان، و چارلز پرو، نویسنده فرانسوی که افسانه هایی با سبک متفاوت ابداع کرده است. اقامت پرو در قصر Château d’Ussé قابل توجه بود، به این دلیل که این مکان، نقشی افسانه ای در داستان پرو داشت و برای نوشتن داستان پری “زیبای خفته” از این قصر الهام گرفته بود .
قلعه اصلی از چوب و سنگ توسط وایکینگ جنگجو ساخته شده بود، در حدود سال ۱۰۰۰ میلادی است. با گذشت زمان، قلعه نقش نظامی خود را از دست داد و به اقامتگاه زیبایی تبدیل شد. خانواده اسپینای قلعه را در قرن ۱۵ خرید و تغییراتی در سبک رنسانس ایتالیایی صورت داد. آنها برای دو قرن در خانه خود ماندگار شدند. در قرن ۱۷، قصر متعلق به Valentinay بود، که اقامتگاهی مدرن و آراسته ایجاد کرده و همچنین با تاسیس یک باغ ۶۰۰ هکتاری که توسط معمار معروف ورسای، لو نوتر طراحی شده بود ،جلوه ی خاصی به این بنا نهاد.
قلعه در حال حاضر متعلق به خانواده Blacas D’Aulps و توسط فرزندان دوشس دوراس در ۱۸۰۲ خریداری شده بود. بخش بزرگی از قلعه با مبلمان قرن ۱۸ و پرده های نقش دار، مبله شده و توسط نسل های پی در پی مواردی اضافه و آراسته می شود. از دو دهه گذشته تا الان، قلعه Château با انواع مانکن هایی که لباس های محلی از قرن ۱۸ بر تنشان کرده اند . به نمایش در آمده است. تغییر لباس مانکن ها در هر سال، نشان دهنده ی چگونگی تغییر مد در طول هر دوره است.
هنوز ارتباط “زیبای خفته” برقرار است، با وجود تزئین اتاق هایی که برخی از صحنه های اصلی را به تصویر کشیده شده است. می توانید همه زیبایی های این افسانه را با چهره های واقعیشان نظاره گر باشید.