سیستمی‌ها

نسخه‌ی کامل: در چین خودتان را برای دیدن این رفتارهای عجیب آماده کنید 2
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
فهم دقیق و درست فرهنگ و آداب و رسوم مردم هر سرزمین بیگانه، پیش از سفر به آن کشور می‌تواند گردشگران را در کسب تجربه ای بهتر و غافلگیر نشدن در برابر رسوم آن مردم یاری کند. شاید برای شما عجیب باشد که در بین مردم چین، باد گلو زدن با صدای بلند پس از صرف غذا، نشانه تشکر از میزبان محسوب شده و امری ناپسند نیست. این مطلب برگرفته از سایت تور قبرس شمالی است .
۷. با انگشت به کسی اشاره نکنید
در برخی از مناطق چین و به ویژه در حوالی تبت و جیو ژاگیو Jiuzhaiguo یا مناطقی که در آن جمعیت افراد تبتی زیاد است، به هیچ عنوان با انگشت اشاره خود به فرد یا شی خاصی اشاره نکنید. این کار از نظر مردم این مناطق ناپسند و توهین آمیز محسوب شده و بهتر است در صورت لزوم به اشاره کردن با دست، از تمامی دست خود به همراه پنج انگشت قرار گرفته در کنار هم و کف دست استفاده کنید.
۸. هیچ تعارفی را برای بار نخست نپذیرید
شاید برای بسیاری از مردم دنیا؛ رد کردن دعوت از سوی دیگران امری ناپسند و توهین آمیز محسوب شود اما در چین شرایط فرق داشته و باید به خاطر داشته باشید که هیچ تعارفی نباید برای بار نخست پذیرفته شود. در فرهنگ مردم این کشور پذیرفتن تعارف دیگران برای بار نخست، علامت خودپسندی و غرور است.
۹. انعام ندهید
در بسیاری از نقاط جهان، دادن انعام در رستوران ها و کافه ها امری عادی و رایج محسوب می شود اما در چین این موضوع چندان رایج نبوده و حتی می تواند موجب رنجیده شدن طرف مقابل شده و به عنوان بی ادبی تلقی شود. در حال حاضر فرهنگ انعام دادن در چین تنها در تورهای گردشگری و هتل ها تا حدی جا افتاده است.
۱۰. با مردم عکس بگیرید
در برخی موارد ممکن است در شهرهای چین افراد یا حتی خانواده ها از شما بخواهند که به همراه آن ها عکس بگیرید. این موضوع در اماکن عمومی بسیار رایج بوده و در بیشتر موارد، گروه های مردم از شما خواهش می‌کنند که با آن ها عکس بگیرید.
۱۱. شلوار های چاک دار به جای پوشک بچه ها
بسیاری از مردم چین به جای استفاده از پوشک برای فرزندان خود، لباس هایی به آن ها می پوشانند که در بخش پائین تنه دارای شکاف بوده و در صورت نیاز، این کودکان از خیابان ها و اماکن عمومی به عنوان دستشوئی استفاده می کنند! از دیدن این منظره در چین تعجب نکرده و مراقب جلوی پایتان باشید.
۱۲. از دیدن مردم نقابدار در ساحل تعجب نکنید
به طور سنتی و از دیرباز مردم چین علاقه زیادی به استفاده از ماسک داشتند اما به تازگی نوع جدیدی از ماسک های ساحلی در این کشور رواج پیدا کرده است که به فیس کینی شهرت دارد. این ماسک ها برای محافظت از پوست صورت در مناطق ساحلی استفاده می شود. استفاده ازفیس کینی در سال ۲۰۰۴ میلادی رایج شده و مردم با استفاده از آن از نیش حشرات، گزش ژله ماهی ها و تابش آفتاب در امان خواهند بود. این نقاب ها برای نخستین بار در سواحل منطقه چینگ دائو Qingdao ابداع شده و به سرعت در سراسر چین رایج شد. بیشترین استفاده کنندگان از این نقاب ها، زنان هستند.
۱۳. چرت زدن در خیابان
مردم چین علاقه زیادی به چرت زدن داشته و شما ممکن است افراد بسیاری را در داخل قطار، مترو، اتوبوس، پارک ها یا حتی هر جای غیر متعارف دیگر در حال چرت زدن ببینید. این عادت مردم چین بسیار قدیمی و شناخته شده بوده و به همین دلیل یک وب سایت راه اندازی شده است تا مردم تصاویر خود از این عادت را به ویژه از چرت زدن سایر افراد در اماکن نامتعارف با دیگران به اشتراک بگذارند.