سیستمی‌ها

نسخه‌ی کامل: در چین خودتان را برای دیدن این رفتارهای عجیب آماده کنید 1
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
طبیعتا هر کشور و جامعه ای دارای فرهنگ خاص خود بوده و مردم آن، عادات منحصر به فردی را دارند. به همین دلیل فهم دقیق و درست فرهنگ و آداب و رسوم مردم هر سرزمین بیگانه، پیش از سفر به آن کشور می‌تواند گردشگران را در کسب تجربه ای بهتر و غافلگیر نشدن در برابر رسوم آن مردم یاری کند. شاید برای شما عجیب باشد که در بین مردم چین، باد گلو زدن با صدای بلند پس از صرف غذا، نشانه تشکر از میزبان محسوب شده و امری ناپسند نیست. این مطلب برگرفته از سایت تور قبرس شمالی است .
۱. چوب های غذایتان را عمودی در ظرف غذایتان قرار ندهید
چاپ استیک chopsticks یا همان چوب های معروف غذاخوری در کشورهای شرقی، را هرگز به طور عمود داخل ظرف برنج فرو نکنید. این کار در فرهنگ مردم چین به صورت آئینی نمایانگر اشاره به درگذشتگان آن هاست. بهتر است چاپ استیک های خود را در کنار ظرف غذا قرار دهید. علاوه بر این به یاد داشته باشید در هنگام حرف زدن؛ این چوب ها را به داخل دهانتان نگذارید.
۲. از باد گلو زدن مردم تعجب نکنید
در چین؛ باد گلو زدن عادت ناپسندی محسوب نشده و این حرکت به عنوان نشانه تشکر از میزبان پس از صرف غذا شناخته می شود. مردم چین با صدای بلند باد گلوی خود از آشپز تشکر کرده و به وی ادای احترام می‌کنند. پس در سفر به چین خود را برای شنیدن این صداها در هنگام صرف غذا آماده کرده و بابت آن تعجب نکنید.
۳. نوشیدن فنجان های پیاپی چای
مردم کشور چین به نوشیدن چای علاقه خاصی داشته و بر اساس فرهنگ خود، فنجان چای مهمانانشان را به صورت پیاپی پر می کند. در فرهنگ چینی؛ فرد میزبان به محض خالی شدن فنجان چای میهمانان، آن را دوباره پر کرده و فرد میهمان نیز با زدن ضربه ای به میز از این حرکت میزبان تشکر می کند.
۴. تعارف های زیاد
به خاطر داشته باشید که مردم چین بسیار تعارفی بوده و به ویژه در هنگام اهدای هدیه به یکدیگر در این زمینه اغراق می کنند، در فرهنگ چینی ممکن است یک هدیه به شخصی داده شده و وی آن را برای چند بار رد کرده و پس از اصرار فراوان هدیه دهنده، بپذیرد. در سفر به چین اگر قصد دادن هدیه به کسی را داشتید، این موضوع را به خاطر بسپارید، زیرا تقریبا محال است که شخصی برای بار نخست، هدیه را بپذیرد. در بیشتر موارد این عدم پذیرش و درخواست هدیه دهنده، سه بار انجام شده و در نهایت هدیه پذیرفته می شود؛ در برخی موارد نیز ممکن است این تعارفات برای دفعات زیادتری تکرار شود. در فرهنگ مردم چین، عدم پذیرفتن هدیه در دفعه نخست، علامت احترام بوده و حتی اگر به فردی شی یا هر چیز مورد علاقه اش را که حسرت داشتن آن را دارد هدیه دهید، محال است برای بار نخست آن را از شما بپذیرد.
۵. انداختن آب دهان در خیابان
در سفر به چین و در صورت دیدن افرادی که به هنگام عبور از خیابان ها و پیاده روها آب دهان خود را به بیرون پرتاب می کنند؛ تعجب نکنید. بارها تلاش شده است تا این عادت بد از فرهنگ مردم چین خارج شود اما تا امروز این تلاش ها ناموفق بوده و شما ممکن است به دفعات در سفر به کشور چین شاهد این منظره بوده و حتی در داخل وسایل حمل و نقل عمومی و گاهی در فضاهای مسقف نیز این موضوع مشاهده می شود.
۶. پلیس ها و غازها
در برخی استان های چین مانند استان ژین جیانگ Xinjiang، پلیس از غازهای تربیت شده به جای سگ استفاده می کند. به گفته مقامات چینی، غازها دارای قدرت دید بسیار زیادی بوده، صدای بلندی داشته و در صورت لزوم می توانند به افراد مظنون حمله کنند. به همین دلیل در برخی مناطق چین از غازها به عنوان نگهبان استفاده شده و وظایفی که در حالت عادی به سگ ها واگذار می شود، به این پرندگان محول شده است.