سیستمی‌ها

نسخه‌ی کامل: پوشش سقف با ورق رنگی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
پوشش سقف با ورق رنگی
ورق رنگی که با استفاده از ورق گالوانیزه تولید می شود علوه بر ظاهر زیبایی که دارد در برابر خوردگی و عوامل مخرب محیطی نیز مقاوم است و به همین دلیل در صنایع مختلف کاربرد دارد. بر اساس گزارشی که توسط ACCA در سال 2002 منتشر شد، سالانه بیش از 7 میلیون تن ورق رنگی تولید و مصرف می شود. البته از آن زمان به بعد استفاده از ورق رنگی افزایش یافته است.
مقاومت ورق رنگی
ورق رنگی گالوانیزه، ورقی از جنس فولاد است که طی فرایند گالوانیزاسیون توسط  فلز روی پوشش داده شده و سپس عمل رنگ کاری روی آن انجام شده است. مهم ترین خاصیت ورق رنگی گالوانیزه این است که حتی اگر پوشش فلز روی سطح آن آسیب ببیند همچنان در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم خواهد بود. هر چه میزان فلز روی که برای پوشش سطح ورق گالوانیزه استفاده می شود بیشتر باشد و به اصطلاح، ورق کتینگ بالاتری داشته باشد در برابر عوامل مخرب مقاوم تر خواهد بود.
موارد استفاده ورق رنگی
ظاهر زیبا، تنوع رنگ وطرح، و مقاومت مناسب ورق رنگی موجب کاربرد روز افزون این نوع ورق شده است. ورق رنگی با 15 رنگ متنوع و در طرح های مختلفی مانند طرح سفال، ذوزنقه، شادولاین و کرکره سینوسی در کارخانه به صورت رول فرم تولید می شود. ضخامت ورق رنگی بین 16/0 تا 70/0 میلیمتر می باشد.
ورق رنگی با تنوع رنگ و طرح و ضخامتی که دارد در صنایع مختلف خودرو سازی، سیستم های خنک کننده و تهویه هوا، بیلبورد های تبلیغاتی، ساختمان سازی و معماری، صنایع فلزی، کابل ها، صنعت الکترونیک، تولید لوازم خانگی و ... کارآیی خود را نشان داده است.
همچنین ورق رنگی بصورت گستره ای در پوشش سقف شیروانی ها، سوله و کارگاه ها، سقف شیب دار ویلا ها و آلاچیق ها و ... استفاده می شود. ورق رنگی علاوه بر اینکه ظاهری زیبا به بنا و ساختمان می بخشد، بسیار سبک بوده و دارای ایمنی و مقاومت بالا در برابر پوسیدگی و شکستگی است.
مزایای ورق رنگی
در کنار رنگ و ظاهر زیبای ورق رنگی، مهمترین مزیتی که می توان برای ورق رنگی عنوان کرد مقرون به صرفه بودن آن به لحاظ اقتصادی است. این نوع ورق در برابر عوامل مخرب محیطی مقاوم بوده و عمر مفید طولانی دارد و حتی در صورت قرار گرفتن در شرایط بد محیطی حدود 20 تا 30 سال دوام دارد، لذا هزینه تعمیر و نگهداری آن نیز کم است. همچنین نصب ورق رنگی آسان بوده و زمان بر نیست. خاصیت فرم پذیری دیگر ویژگی ورق رنگی است که سبب تنوع طرح این نوع ورق می شود. همین خاصیت انعطاف پذیری و فرم پذیری باعث می شود گوشه و فرورفتگی های سقف به خوبی پوشش داده شود و از نفوز باد و رطوبت جلوگیری می کند. ورق رنگی نیاز به رنگ آمیزی ندارد و تولید و استفاده از آن سبب ورود پساب های شیمیایی و حلال های مضر به محیط زیست نخواهد شد، همین امر مزیتی بزرگ برای ورق رنگی می باشد که در کنار سایر مزایا نظر دوستداران محیط زیست را نیز جلب می کند.